A Te otthonod a Mi sikerünk!

Neked való az ingatlanközvetítői szakma? - 2.rész

Az előző részben már áttekintettünk néhány kifejezést, hogy könnyebben boldogulj az álláskeresés során. Most szeretnék megosztani veled néhány további gondolatot.

Nehéz helyzetekben is képes vagy helyt állni

Sokan közülünk nem érzik magukat kényelmesen a nehéz helyzetekben, noha érdekes módon mégis sikeresen kezelik ezeket. Szakmánkban gyakran találkozunk olyan szituációkkal, amelyek kihívást jelenthetnek. Gondolkodtál már azon, hogy milyen nehéz helyzetek fordulhatnak a elő szakmában Néhány példa, ami eszembe juthat:

  1. Összeütközik két időpont a lakás megtekintésénél, és az egyik ügyfél korábban érkezik, a másik pedig késik.
  2. Az eladó és a vevő között láthatóan nincs szimpátia, de a vevő mégis nagyon szeretné megvenni a lakást.
  3. A vevő vagy az eladó viselkedése goromba és modortalan.

Te, hogyan kezelnéd ezeket a helyzeteket?

Önálló munkavégzés és motíváltság

A napod nagy részét egyedül fogod tölteni vagy éppen mindig másokkal. (Más és más ügyféllel, de a cégtől egyedül.) Csapatban sokat lehet tanulni, fejlődni és egymást segíteni, de egy idő után nagyon szoros lesz az időbeosztásod, így nem mindig marad időd a „csapatra”. Ez olyan, mintha a cég a cégben lenne. Kapsz iránymutatást, sok tanácsot, de a napi feladatokat egyedül kell intézned, nincs egy napi hajcsár, aki diktálna, mi is a feladatod.

Eredmény orientált gondolkodásmód

Munkánk során sok olyan tevékenységet lehet végezni, amely időt rabol, de nem hoz eredményt. Számítógép könnyen elszippantja azt, aki hagyja. Hogyan mérhetjük tehát tevékenységünket? A beszélgetések számából. Legyen szó személyes találkozóról vagy telefonos megbeszélésről.

Ügyfél orientált gondolkodásmód

Egyszerűen fogalmazva, ügyfélcentrikus vagy, hiszen meghallgatod az ügyfeleket, és hozzájuk igazítva találod meg a nekik legmegfelelőbb megoldást. Nem biztos, hogy ami Neked tetszik, az másnak is, és fordítva. Csak azért, mert Te nem szeretsz egy házat, lakást, még másnak megfelelhet.

Pozitív személyiség

Te is hallottad már, azt a kifejezést, hogy a pohár félig üres vagy félig tele? A mi szakmánkban ez azt jelenti, hogy nincs felesleges munka, ha ügyféllel találkozol. Minden egyes beszélgetés, találkozó előre visz, akkor is, ha abból nem azonnal profitálsz. Ha nem te adod el az ingatlant, akkor is minimum egy piaci információval gazdagodtál.

Agilis személyiség

Tehát, ha meg tudsz győzni embereket. Vigyázz, ez nem ugyanaz, mint az erőszakos magatartás! Meggyőző lehetsz, ha meghallgatod a másikat. Nem kell hangos személyiségnek lenned ahhoz, hogy jó üzletkötővé válj.

Kreativitás

A kreativitás már a hirdetés készítésénél kezdődik. Az a jó hirdetés, amely a célzott közönséget éri el. Kinek szeretnéd eladni ezt az ingatlant? Milyen vásárlót célozol meg vele? Neki szól a hirdetésed?