A Te otthonod a Mi sikerünk!

Miért érdemes most ingatlanközvetítővel értékesíteni ingatlanát?

Az ingatlanközvetítő segítsége nélküli lakáseladás a több okból is nehéz lehet. Először is, több munkát és erőfeszítést igényel az eladó részéről. Közvetítő segítsége nélkül az eladóknak maguknak kell megismerniük a helyi piacokat, és szabályozásokat. Fel kell készülniük arra is, hogy az összes papírmunkát, marketingtevékenységet, tárgyalást és zárási folyamatot maguk intézzék. Ahány vevő annyi szokás lehetne mondani, és persze erre van egy jó ügyvéd. A bökkenő csak az, hogy pl. a fizetési ütemezés és a vételár az alkuban fontos szerepet játszik. Ha csak később derül ki, az alku után, hogy a fizetési ütemezés mégsem úgy lesz, ahogy laikusok megállapították, akkor bizony ez eső után köpönyeg.

A vevők manapság egyre inkább tapasztalt szakembert keresnek, amikor házat keresnek - ami azt jelenti, hogy az eladóknak meg kell találniuk a módját, hogy a lehető legjobb formájukat hozzák, hogy kitűnjenek a versenytársak közül. Egy tapasztalt ingatlanközvetítő segíthet a tulajdonosoknak olyan árképzési stratégiákat és marketingterveket kidolgozni, amelyek növelik a siker esélyeit.

Az ingatlan helyes árazása kritikus fontosságú a lakáseladás sikeréhez a mai piacon. Közvetítői segítség nélküli eladóként fontos, hogy jól ismerje az aktuális piaci viszonyokat és a közelmúltbeli összehasonlítható eladásokat a helyi területen. Ezt az ismeretet felhasználva az eladóknak képesnek kell lenniük arra, hogy olyan reális célárat határozzanak meg, amely vonzza a vevőket, és felkelti érdeklődésüket az ingatlan iránt. Az ingatlanhirdetésekből árazni veszélyes, hiszen sokszor fennragadt hirdetésekkel találkozunk, (már el van adva), vagy túlárazott ingatlanokkal.

Az ingatlanok árazási stratégiái a piaci viszonyoktól és az eladó céljaitól függően változhatnak. Általánosságban elmondható, hogy az eladóknak olyan reális árat kell megszabniuk, amely megfelel a jelenlegi piaci feltételeknek, és vonzza a vevőket. Például egy olyan kínálati piacon, ahol a sok az ingatlan, előnyös lehet, ha a lakást valamivel a piaci érték alatt árazzák be, hogy nagyobb figyelmet keltsenek. Másrészről viszont egy keresleti piacon, ahol kevesebb a kínált lakás és magasabbak az árak, az eladóknak érdemes a piaci értéken vagy valamivel a piaci érték felett árazniuk ingatlanjukat.

Emellett az olyan árképzési stratégiák, mint a "staging" is felhasználhatók, hogy a potenciális vevők szemében nagyobb értéket teremtsenek. Legalább a fotózáshoz fel kellene készíteni az ingatlant. Tulajdonosként már megszoktuk, hiszen nekünk így praktikus, fel sem tűnnek a vevőknek esetleg riasztónak tűnő életképek. Az eladóknak érdemes megfontolniuk, hogy kisebb felújításokat hajtsanak végre, mielőtt eladásra kínálják otthonukat. Még az olyan apró frissítések, mint a falak festése vagy a kopott szőnyegek cseréje is növelhetik az otthon érzékelt értékét, és kiemelhetik azt a környék többi ingatlanához képest.

Sokszor azért, hogy vételár előnyösebb tűnjön, az ingatlan mérete nem a valóságot tükrözi, pl. lakóterületbe beszámítják a szuterénben lévő garázst, mosókonyhát, stb is. Persze, hogy ezeknek is van értéke, de biztosan nem annyi, mint a tényleges lakóterületnek.

A másik hiba lehet, ha túl őszinte a hirdetésben a tulajdonos, és olyanokat is elárul a képekkel, hiszen egy kép többet ér ezer szónál. Sokszor nem is értem miért kell a WC-t, a lépcsőt, a kamrát megmutatni már a hirdetésben. A hirdetés étvágygerjesztő, a figyelmet kívánja felhívni. Ez az ingatlan „kirakata”, azaz jöjjenek be és nézelődjenek, majd a nézelődésből vásároljanak. Az üzletekbe is a kirakat alapján megyünk be, és minél zsúfoltabb a kirakat, annál olcsóbbnak érezzük az üzletet.

Az ingatlan értékesítése közvetítő nélküli gyakran időigényes. A lakástulajdonosoknak maguknak kell beütemezniük a bemutatókat, a potenciális vevők megkereséseit, és a folyamat során felmerülő problémákat vagy akadályokat egyedül kell kezelniük. Minezt úgy, hogy mellette van egy fő állásuk, gyereket nevelnek, stb. Sokszor azt sem tudják, hogy kik nézték meg a lakást, és után követés sincs, azaz a tulajdonos nem fogja tudni, hogy miért is nincs árajánlat az ingatlanára.

Megtévesztő a tulajdonosok szemében, ha többen is nézik az ingatlant, de senki sem tesz ajánlatot. Ha sokan nézik, akkor jó az ára! Halljuk ezt ilyenkor. Mivel nincs információ arról, hogy mit is vesznek a vevők helyette, így nem is tudja meg a tulajdonos, hogy mi volt a valódi probléma, és így azt sem, hogy hogyan lehet ezen segíteni. Ingatlanközvetítőként nekünk a vevők megnyílnak, és ún. után követünk, azaz kiderítjük, miért is nem ezt az ingatlant választották a vevők. Számos oka lehet, pl. a környezet , utca nem rendezett, jogilag nem rendezett, messze esik közlekedéstől, stb. Sajnos ezek a tényezők „olcsósítják” az ingatlant, így ha csak az ingatlan paramétereit vesszük figyelembe, akkor félreárazhatjuk ezt. Mi ingatlanközvetítők a vevői reakciókból fel tudjuk mérni, ha az árazás nem jól lett kialakítva, és ezt 2-3 héten belül tudjuk korrigálni. Tulajdonsoként ez szinte esélytelen, hiszen a vevők a tulajdonosnak maximum annyit fognak mondani, hogy „köszönjük, átgondoljuk”.

Az ingatlan bemutatása nem tárlatvezetés. A vevő egyébként is látja, hogy most, miképpen is van berendezve és milyen az elosztása. Csakhogy ő nem erre kíváncsi! Hogy akkor mire is? Arra, hogy ő hogyan lakná be! Még az is lehet, hogy az ingatlan színvilága, hangulata egyáltalán nem fogja meg, és pl. a hálószobákat felcserélné, és igen, ezért majd leszedi a drága selyemtapétát a szülői hálóban! Nem értékeli az egyedi dizájn fürdőszoba bútorokat sem, és a szaletli sem vonzza a kertben. Ezt közvetlenül az eladónak sosem fogja megmondani. Egy jó bemutatás alatt az keressük meg, hogy a vevői igényeknek hogyan tudjuk megfeleltetni az ingatlant. Erre szinte egyetlen tulajdonos sem képes, mert emocionálisan kötődik a lakásához, és inkább lebeszélik a vevőket a terveikről, mondván micsoda marhaság....

Az árajánlatnál egy jó közvetítő elengedhetetlen. Ezért nem is értem, hogy miért úgy választanak közvetítőt sokan, hogy mennyi a jutalék mértéke, ahelyett, hogy azt kötnék ki, hogy ők mennyit szeretnének kapni érte, és ez mennyire reális. Arról nem is beszélve, ha egy közvetítő nem tud kiállni a saját pénzéért, az hogy fogja a tulajdonos igazát megvédeni???
Egy jó ár alku adok-kapok alapon működik, és ingatlanközvetítőként mi ezt jól tudjuk. Csak az a jó üzlet, amelyben mindkét fél jól érzi magát! És igen, nem mindenáron kell eladni az ingatlant.

Ha egy tapasztalt szakember áll az Ön oldalán, akkor az eladók számára nyugalmat biztosít ebben a stresszes folyamatban.
Keressen minket, hogy segíthessünk!

Telefonszám: 0630/210-5979
E-mail:
gyongyi@csic.hu

Teljes választékunkat megtalálja: www.csic.hu
Új építésű választékunkat megtalálja: www.ujepitesu.com